preloader

Чи можливе використання слів «Україна», «UA»,«UKR» або «Ukraine» у торговельних марках?

Часто наші клієнти звертаються із проханням зареєструвати торговельну марку, яка містить в собі слово «Україна» або «UA». Однак, не все так просто, оскільки законом встановлені спеціальні вимоги до таких торговельних марок. 

Розглянемо ситуацію на прикладі.

Ви створили логістичну компанію, яка буде активно працювати не тільки на території України, а й за кордоном. У своїй торговельній марці ви хочете відобразити країну вашого походження, тому обираєте назву «Long Way from Ukraine». Оскільки у торговельній марці є слово «Ukraine» – потрібно реєструвати по спеціальній процедурі. 

І найцікавіше, якщо ваша ТМ «Українське молоко», а не «Молоко України», то вам можна буде реєструвати по звичайній процедурі. Тобто, якщо слово «Україна» вживається у формі прикметника – це не створює додаткових труднощів під час реєстрації.


Для реєстрації торговельної марки з частинкою «Україна» (іменник) вам треба знати декілька важливих аспектів: 


1) Для того, щоб слово «Ukraine» було у вашій торговельній марці, ви повинні отримати на це дозвіл від Комісії, яка є частиною Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій. Комісія може надати дозвіл на використання вами слова «Ukraine», якщо ви будете відповідати одному із наступних критеріїв: 


– ваші товари та/або послуги мають промислову, соціальну, освітню, наукову, культурну чи художню цінність; 

– ви активно надаєте благодійну, гуманітарну допомогу, використовуючи свій бренд. 

– займає домінуюче положення на ринку України; 

– здійснюєте зовнішньоекономічну діяльність та у своїй діяльності займаєте домінуюче положення;

– ви працюєте на ринку України понад пʼять років.  


2) Якщо ви відповідаєте одному із попередніх критеріїв, то від успішної реєстрації вас відділяє сплата збору у розмірі 24 000, який додається до основного.

Отже, зареєструвати назву «Long Way from Ukraine» можливо, але є певні перешкоди на шляху до реєстрації. До них треба бути готовим, тому ми завчасно попереджаємо клієнтів про ці особливі вимоги, оскільки не завжди молодий бренд може відповідати хоча б одному пункту із заявлених вимог. 

Тому, рекомендуємо завчасно продумувати назви своїх торговельних марок та не робити особливий акцент на словах по типу «Україна», «UA» тощо. Також ви можете реєструвати ТМ без частинки «Україна», а фактично використовувати з цієї частинкою, якщо вона не є центральним елементом вашої ТМ.